jufmichelle.reismee.nl

Dag 3: Bezoek eerste basisschool

Eindelijk was het zo ver.... op bezoek bij een Zweedse school! Nieuwsgierig en enthousiast vertrok ik vanmorgen met nog 3 studenten van mijn opleiding met de bus naar de school.

Daar aangekomen kregen we een korte rondleiding door de school (die heel groot was). We mochten een les bijwonen en deze kinderen daarna een presentatie geven over Nederland. We vertelden kort over ons land, landschap, cultuur en we hebben hen een lesje gegeven in de Nederlandse taal. Dit vonden ze erg leuk! De kinderen waren er heel vriendelijk en wilden graag meer weten over onze scholen in Nederland.

Na het bezoek op de school hebben we de rest van de groep studenten in de stad getroffen vlakbij de school waar wij zaten. Hier was een haven en een strand. Gelukkig scheen het zonnetje even! Helaas zijn we daarna helemaal doorweekt een restaurant in moeten rennen, doordat het zo hard begon te regenen!

Na een tijdje zijn we met z'n allen terug gegaan naar Kristianstad en hebben daar in een Pizzeria gegeten. 3x raden wat ik als avondeten had... Juist!... Pizza!

's Avonds hebben we in het café van de B&B naar het songfestival gekeken.

Het was een erg leuke en drukke dag. Voordat ik dit verhaal afsluit kijk ik even terug naar mijn opdracht van gisteren. Ik zag dat sommige kinderen geprobeerd hadden om de Zweedse woorden te vertalen. Hier komen de antwoorden:

Zweeds Nederlands

Hej Hoi/Hallo

God morgon Goedemorgen

Talar du svenska? Spreek je Zweeds?

Nej, inte alls. Nee, helemaal niet.

Na het lezen van dit verhaal kun je dus wel een beetje Zweeds!

Helaas heb ik niet zo een goed bereik dus laden de foto's niet altijd even goed. Ik doe mijn best om ze er op te zetten. Als het niet lukt laat ik jullie alle foto's zien als ik terug ben van Zweden!

Hopelijk hebben jullie een fijne dag!

Groetjes,

Juf Michelle

Reacties

Reacties

amar

Oh man ik had het fout maar leuk dat de Zweeds kinderen meer wouden weten . En wij van hun leuk doei groetjes Amar

Esmee

Kunnen wij dan ook iets over de scholen in Zweden leren als je terug bent? Hier regende het ook trouwens..En dat betekend het dus! Ik zat er niet eens dichtbij!

Esmee x

Fiona

Ik had het fout maar toch heel leuk.En wat leuk dat de kinderen wat meer over de scholen van Nederland willen weten!Nog veel plezier daar!Groetjes Fiona:)

Fiona

P.s.We hadden vandaag fietsexamen!

Selma

Hej juffrouw we hebben allemaal het fietsexamen gedaan en ik was weer diegene die verkeerd fietste maar hopelijk gaat het wel met beter met jou. groetjes van de enige echt Selma.

lara

je hebt volgens mij veel meegemaakt dat is echt super cool maar na ja zweeds kan ik nog steeds niet een woordje je j maar dat was het dan ook .ik vindt het echt cool heel veel groeten van alle kinderen in de klas

Kyara

Hoi juf Michelle
hoe gaat het nu met jou.Mooie foto's trouwens.En we hadden fiets examen Selma is fout gefietst.Het was top.veel geluk en Gr.Kyara

Juf Michelle

Hè jammer Selma!
Heeft iedereen het examen wel gehaald?

Esmee, ik wil jullie inderdaad ook over de scholen in Zweden vertellen als ik terug ben!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!