jufmichelle.reismee.nl

Dag 2: Bezoek universiteit

Om 9uur vanochtend hadden we afgesproken bij de universiteit van Kristianstad. Hier volgen zij ook de opleiding tot leerkracht voor de basisschool. We hebben er informatie gekregen over het onderwijs in Zweden en zelf een lesje gekregen in de Zweedse taal. We ontdekten dat veel Zweedse woorden lijken op Nederlandse, Duitse en Franse woorden. Jullie krijgen van mij ook een kort lesje in de Zweedse taal. Ik ben benieuwd of jullie ook achter de vertaling kunnen komen! (Laat me dit dan ook in een reactie weten!)

Hej!

God morgon!

Talar du svenska? - Nej, inte alls.

Morgen zal ik de juiste vertaling in mijn nieuwe verhaal schrijven!

Na deze les kregen wij een goed verzorgde lunch bij de universiteit.

We hebben vervolgens een kerk in Kristianstad bezocht en zijn door een parkje gelopen. 's Avonds gaan uit eten en daarna alles gepland voor morgen (dinsdag). We gaan een basisschool bezoeken en een activiteit met hen uitvoeren. Maar dit lezen jullie morgen!

Vergeet niet de foto's te bekijken!

Groetjes,

Juf Michelle

Reacties

Reacties

Esmee

Heeeyyy..leuke blog! ik ga dadelijk mijn e-mail adres opgeven ;) echt super foto's! ik vind het heel leuk om op deze site te komen. ik zal er thuis ook nog op komen. ik heb echt geen idee wat die woorden allemaal betekenen :D maar ik ga proberen of ik het kan raden.

Hej!=hey
God morgon=is goedemorgen
Talar du svenska? nej-inte alls=hoe gaat het?,met mij gaat alles goed

nou,dat is wat ik denk! groetjes Esmee x

andy van laar

ik en de klas genoten hopen dat je het super leuk hebt daar we missen je maar zeker weten blijven wij je volgen en steunen en ik en alle kinderen wensen je fijne dagen en super veel groetjes Andy doeiii

van lara

lieve juf michelle je bent super coole juf hopeijk vindt jij het leuk in zwitserland.ik ben benieuwd hoe het was . ik vindt het echt heel leuk dat je deze site hebt opgericht zo kunnen we altijd weten wat je hebt mee gamaakt echt heel tof . jij wordt later hopelijk een super leuke jufzweedse groetje van lara

amar

talar du svenska - nej inte alls betekent

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het goed. Zeg alsjeblieft dat het goed is please? God Morgon betekent goede morgen. Doei nog fijne dagen in Kristians stad bye Froken Michelle

Karel-noah

IK zou het leuk vinden om op die universiteit te studeren zou u dat ook vinden? Groetjes Karel-noah PS ik was ook in Zweden of eigenlijk in de IKEA in heerlen

Fiona

Hoi juf michelle met Fiona.Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt en nog veel plezier! hej=hey god morgon=goedemorgen talar du svenska-nej,inte alls=??? Groetjes Fiona:)

Selma

Hoi juf Michelle ik mis je heel erg hopelijk kom je snel terug ik heb 3 vragen.
1-is het warm in kristianstad ????
2-is daar anders eten dan bij ons in Nederland.????????????????????????
3-is daar de huizen anders dan in Nederland????????????????????????

Juf Michelle

Ik vind jullie enthousiasme heel erg leuk!

Het weer in Kristianstad verschilt heel erg! Het is vandaag lekker warm geweest met zon, maar het heeft ook flink geregend!
Ze eten hier twee keer warm. 's Middags en 's avonds. Boterhammen kennen ze hier bijna niet!
De huizen zijn ook heel anders dan in Nederland. Lijken meer op die van in Duitsland. Ik zal morgen eens kijken of ik foto's kan maken!

Groetjes,

Juf Michelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!